Doorgaan naar hoofdcontent

Berichten

Berichten uit oktober, 2016 weergeven

Haverbloem - Oat Flour

In de rubriek "tips & tricks van Yanni" worden allerlei basisrecepten, technieken en weetjes behandeld.
Voor sommigen zullen deze reeds gekend zijn, maar om volledig te zijn worden ze toch meegegeven.

Haverbloem
veganistisch, glutenvrij, sojavrij, notenvrij
Ingrediënten: 500 gram grove havervlokken (glutenvrij indien nodig)
Bereidingswijze: Blend de havervlokken in de blender (of food processor) tot bloem.  Gebruik in de recepten zoals aangegeven. Bewaar op een droge plaats in een luchtdichte bewaardoos.


Oat Flour
vegan, gluten free, soy free, nut free


Ingredients: 500 gram of rolled oats (gluten free in needed)
Instructions: Blend the oats into flour using a blender (or food processor).
Use as indicated in the recipe. Store into an airtight container.

Frangipane Haverkoeken - Frangipane Oatmeal Cookies

Een gezonde koek met de smaak van een taartje? Jawel, en vol goede voedingsstoffen en trage suikers.
Deze frangipane haverkoeken zijn simpel en snel te maken, ze zijn knapperig aan de buitenkant en zacht vanbinnen.


Frangipane Haverkoeken / Amandel-Abrikozen Haverkoeken

veganistisch, glutenvrij, sojavrij
Voor 10 à 12 koekjes*: Ingrediënten: Flax eitje: ½ eetlepel gemalen lijnzaad 3 eetlepels water Natte ingrediënten: ¼ cup/60 milliliter kokosolie, gesmolten en afgekoeld ⅓ cup/55 gram kokosbloesemsuiker ¼ theelepel amandel extract Droge ingrediënten: ½ cup/72 gram haverbloem (glutenvrij indien nodig) ¼ cup/31 gram amandelpoeder 2 eetlepels/15 gram maïzena ½ cup/120 milliliter havervlokken (glutenvrij indien nodig) ¼ theelepel bicarbonaat Snufje zout ¼ cup/45 gram amandelen, gehakt ¼ cup/65 gram gedroogde abrikozen, in stukjes gesneden
Bereidingswijze: Maak het flax eitje: In een kom, meng het gemalen lijnzaad met het water en laat het geheel ongeveer 5 à 10 minuten staan of tot een gel is gevormd. Maak het koek…